Scaling SaaS
On-the-job assessment propositie- en G2M strategie
SaaS telematica start-up
Voor Route42, het intelligent transport telematics platform, heb ik vanuit de CCO positie on-the-job assessment gedaan hoe de groei ambities te gaan realiseren.
Situatie: Route42 had de achterliggende jaren een sterke business ontwikkeling doorgemaakt. Diverse transportbedrijven waren inmiddels tot klant gemaakt, de technologie onder de dienstverlening was verder doorontwikkeld, en de organisatie begin 2019 gegroeid naar ca 15 personen. De omzet was echter nog vooral hardware gerelateerd.
Uitdaging: Om de ambitie – hét Europese transport intelligence platform te worden – te gaan realiseren, was naast verdere groei in Nederland versnelde Europese groei noodzakelijk. Bij investeerders was groeikapitaal opgehaald om deze expansie in gang te gaan zetten, te beginnen met België en Frankrijk. Als springplank naar de beoogde groeiversnelling in 2020 e.v., was het zaak de propositie aan te scherpen en te bepalen hoe de business en het commerciële team op- en uit te bouwen.
Aanpak: Commercieel succes vraagt producten en diensten optimaal aan te laten sluiten bij de waarde die klanten en prospects (latent) zoeken, om daar vervolgens de klantbenadering effectief op af te stemmen. Tezamen met de eigenaren is inzicht opgebouwd over situatie en mogelijk groei scenario’s. Oorspronkelijke expansieplan daarop herzien en hands-on in uitvoering gebracht. Business en organisatie echter te early-stage voor langduriger betrokkenheid.
Ik kom graag in gesprek
Graag onderzoek ik met jou hoe ik je kan helpen jullie business ambities te realiseren!